Спорт
Ефбет спонсорира и малките отбори
TразмерT

Отборите от Втора, Трета и Четвърта лига се радват на финансово спокойствие

В световния футбол доминираща практика е клубовете да се издържат чрез спонсорства. На фланелките на тимовете във всяко от водещите първенства може да бъде видян техният генерален спонсор. Това е доказан метод за отлична реклама. Брандът се налага, популяризира, печели доверие и си създава авторитет като компания, подкрепяща спорта.

Всичко това обаче важи главно за отборите в първата лига или най-много втора лига на всяка държава, които често биват излъчвани по телевизията и привличат най-голямото внимание. Брандът, собственост на братята Цветомир Найденов и Боян Найденов – Цеките efbet, е генерален спонсор на повече от половината тимове в първата лига на страната: Лудогорец, Локомотив (Пловдив), Берое, Верея, Витоша, Дунав, Септември. Това обаче са само малка част от общия брой на клубовете, които efbet подкрепя.

Платформата за онлайн залози спонсорира многобройни представители на втора, трета и четвърта лиги на страната: ЦСКА 1948, Локомотив (София), Монтана, Струмска Слава, Беласица, Етър (договорът с Етър от 2017 г. осигури ¼ от общия бюджет на клуба). Отскоро Цеките сключиха 5-годишен договор и с Нефтохимик, по силата на който стадионът на бургаския тим вече се нарича ефбет арена. Общият брой на отборите, които имат финансова подкрепа от Ефбет, е трудно да бъде посочен, но със сигурност е близък до 100, десетки от които – аматьорски. „Няма тим, който да ни е потърсил, и да не сме му помогнали под някаква форма.“ – споделят Боян и Цветомир Найденови.

Финансирането на отделни отбори обаче не изчерпва приноса на компанията за българския футбол. От средата на 2019 година първата лига на страната носи името Ефбет лига. Причината е, че през юли бе сключен спонсорски договор между компанията на Цеките Efbet и БФС. Стойността му не е оповестена, но от централата на футболния съюз разкриват, че финансирането се разпределя между всички участници в лигата.

Целта е оптималното откриване на таланти в българския футбол

Каква е мотивацията на частна компания да развива такава широка спонсорска дейност? Сред водещите причини, разбира се, е рекламата. Спортните запалянковци са подходящата целева аудитория, която би се заинтригувала от онлайн услугите на хазартния оператор. Но това обяснение няма как да изчерпи всичко. Защото достатъчно успешна реклама биха осигурили и спонсорства с много по-малък мащаб. А малките аматьорски отбори съвсем биха отпаднали от схемата. Но за Боян и Цветомир Найденови всичко е свързано.

Братя Найденови сами са футболни запалянковци и от малки ходят да гледат мачове по стадионите. Но днес те не подкрепят само любимия си ЦСКА (сега ЦСКА 1948), а подават ръка и на неговите конкуренти.

Причината е, че според шефовете на ефбет, такива спонсорства са пътят към по-качествен български спорт. Когато клубовете имат по-добри възможности и материална база, а футболистите – по-добра финансова мотивация, целият продукт е по-добър, по-оспорвана е конкуренцията, а мачовете, които наблюдаваме, са по-интересни. А не е ли това, което всички любители на най-големия спорт биха искали? Целта е да се провокира любопитството към родния спорт у младите фенове и да се върнат запалянковците по стадионите. А също и да се стимулира развитието на младите таланти, които могат да бъдат във всяко село или малък град.

Сподели


Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.

Коментари(0)
Вход с регистриран акаунт:
Още нямате акаунт? Регистрирайте се
Забравена Парола
Борци на Руен се завърнаха с медали от Сливен
Атанас Божилов ще защитава днес световна титла
Черноморец започва днес атаката за Втора лига
виж още

ЧЕРНОМОРСКИ ФАР. Новините в развитие.