Бургас
Бургас ще се рекламира с Фейсбук и клипчета
TразмерT

Георги РУСИНОВ

 

Как ще се рекламира Община Бургас в условията на кризата от коронавирус. Тази тема бе повдигната по време на комисията по туризъм към Общински съвет – Бургас. Членовете й дебатираха докладната записка на Живко Табаков, с която той предлага мерки в помощ на бизнеса и туризма. Една от точките предвижда отпускане на сумата от 50 000 лева, с която общината да се рекламира.

На заседанието присъства и ресорният заместник-кмет Диана Саватева. Тя благодари на комисията, че има единомислие между местния парламент и администрацията по отношение на необходимостта от средства за реклама.

„Искам обаче да изчистя едно недоразумение от дебатите по време на предната сесия на Общински съвет. Никога аз като ресорен кмет, или Радовеста Стюърт като шеф на отдел, не сме изразявали позиция, че сме против рекламата и че не е време за реклама сега. Смятам, че имаме достатъчно административен капацитет да направим тази маркетингова стратегия, по която работим и в момента. Заради сложната финансова ситуация, ние сме  задължени да рекламираме Бургас като бранд, но да го правим с разумни средства. Трябва да използваме всеки повод да вкараме Бургас в новините, без да се налага да плащаме рекламна такса. Такава беше ситуацията с добрата новина, че корабчето за острова тръгва. Тогава ни отразиха всички Нова, бТВ и БНТ. БНТ дори два пъти правиха материал. Статии излязоха и в „24 часа“ и „Труд“. Отделно от това всички бургаски медии също отразиха събитието“, каза Саватева.

Като друг пример за добра безплатна реклама тя даде и снимащата в момента видеоклип в Бургас изпълнителка – Виктория. Общината ще използва желанието на изпълнителите да снимат в Бургас, за да се рекламираме. Саватева продължи с това, че се предвижда реклама във Фейсбук с 2 материала седмично. Според нея по примера на добре работещата платформа Go to Burgas, такива материали достигат до хиляди потребители и не е необходимо всеки ден да се пускат материали.

Друга добра новина, която Бургас ще използва да се рекламира като сигурна от COVID-19 дестинация е фактът, че детските площадки в Морската градина са обработени с нашумелия немски двукомпонентен нанопрепарат, който осигурява дълготрайна защита.

„Това е добра реклама за защитата и сигурността, която осигуряваме на бургаските родители и децата им. Искаме да излъчваме информация, че Бургас е сигурният бряг за ваканция 2020. Поръчали сме и 30-секудни клипчета, които ще се завъртят във Фейсбук, защото в телевизията рекламата е безумно скъпа“, обясни тя и добави, че ще се разчита и на добре отработения трик да се създават събития, с които телевизиите да търсят общината, а не обратно.

Преценено е, че има нужда и от радиореклама, тъй като почти всеки шофьор слуша радио, докато пътува. За целта общинското радио ще излъчва също кратки записи промотиращи Бургас.

По отношение на средствата, които Табаков предлага за реклама тя обясни, че е сигурна, че ако се обединят усилията, то ще може да се насочат за възможно най-добрия медиен пакет.

След нея думата взе Живко Табаков, който я помоли да не прави грешката да опитва да прави добра реклама с възможно най-малко средства.

„Бях съветник на министъра на туризма. Министерството е критикувано, че няма достатъчно средства за реклама. Министърът направи тази грешка. Не иска допълнителни пари. Моля те не отхвърляй възможността да даваме повече пари за реклама. Нека в момента да заложим повече средства, в случай че изпаднем в ситуация на конкуренция и ни потрябват пари. Иначе трябва да чакаме актуализацията на бюджета“, каза председателят на комисията.

Диана Саватева му отговори, че не е против предложението му, а просто е казала какво администрацията е свършила до момента. Тя завърши дипломатично с думите, че Табаков с неговия опит може да посочи и други медийни ядра, които да се използват.

„Мисля, че всички работим в една и съща посока“, поясни заместник-кметът.

Сподели


Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.

Коментари(0)
Вход с регистриран акаунт:
Още нямате акаунт? Регистрирайте се
Забравена Парола
Морското ще си сътрудничи с Военноморското
АПИ: Шофьори, внимавайте на кръстовището за Българово
Скъсаните коленни връзки не са рядкост след месеци обездвижване
виж още

ЧЕРНОМОРСКИ ФАР. Новините в развитие.