Бизнес
Стъпка напред: Приеха плана за зоната в Равнец
TразмерT

Темата за летището отново предизвика дебати в местния парламент

 

Георги РУСИНОВ

 

Последната сесия на този мандат на Общински съвет – Бургас отново премина под формата на дебати по темата Равнец. Управляващи и опозиция се изказаха подробно по темата. Общинските съветници гласуваха променения Подробен устройствен план (ПУП) за Индустриална зона Равнец. Промените бяха направени след като предната докладна записка бе оттеглена от администрацията. Причината бе да се направи така, че планът да позволява евентуалното реализиране на карго летище в зоната – нещо, което Константин Бачийски поиска и изкара аргументи в полза на това.

На тази сесия обаче дебатите по темата продължиха. Заместник-кметът Красимир Стойчев внесе яснота по темата.

„Това летище от години не се използва. За нас като администрация е важно час по-скоро да предприемем действия и да привлечем инвеститор. Пистите се запазват. Важно е обаче да се поясни, че в концесионният договор на „Фрапорт“ има клауза, която посочва, че не може да се регистрира друго летище в радиус от 150 километра“, каза той.

Диян Димов от ГЕРБ обясни, че и сега най-големият карго оператор оперира на летище Бургас.

„Фрапорт“ е най-голямата група за карго операции в Европа. На летището има една писта, която и сега обслужва такива полети. Там могат да се обслужват всички карго самолети. Не трябва да се заблуждаваме, че „Фрапорт“ с карго оборот от 4 милиона тона годишно ще бъде заинтересовано от карго полети на други летища“, посочи шефът на Пристанище Бургас.

Константин Бачийски не бе много съгласен с твърдението на Димов.

„Да, в групата на „Фрапорт“ наистина има компании, които се занимават с карго полети, но за съжаление такива не извършват на летищет Бургас. За това искам да се създадат условия да се генерира такъв товаропоток в Равнец“, заяви той.

Димов му отвърна, че товаропотоците определят строителството на летища и пристанища.

„Те са в основата на всеки анализ за изграждането им. В световен мащаб карго полетите са намалели с 3.6%. Основната причина за това е влошените търговски отношения между САЩ и Китай“, каза той.

Рядко изказващият се общински съветник от ГЕРБ Станислав Андреев, този път реши да вземе отношение по темата. Причината била, че самият той бил пилот в армията.

„Старата писта има доста разминавания. Аз не бих рискувал здравето си да кацам на такава писта. Тя няма и как да се лицензира. Би могло да стане с едни 16-20 милиона. Питам, как ще конкурираме летищата в близост, които вече са развили карго полетите? Още повече, че концесията на „Фрапорт“ е пречка в случая. За да има карго летище там, трябва да има една мощна зона, която да е развита, за да се привлече такъв инвеститор. Сега излиза, че ние искаме да почнем от нищото“, поясни Андреев. Той добави и че, ако някога там ще има карго летище, то трябва да се помисли и за довеждащата инфраструктура до него, тъй като настоящата не е в добро състояние.

Бачийски отново взе думата и заяви, че в концесионния договор на „Фрапорт“ никъде не е видял подобна клауза. Имало обаче два анекса, които все още не бил видял и било възможно да е там.

„Дори и да има такова ограничение какво пречи след като в договора пише, че държавата не дължи неустойки. „Фрапорт“ може да поиска прекратяване на договора по други причини. Условията на летищата във Варна и Бургас обаче са толкова изгодни, че не мисля, че концесионер би се отказал. Може бъдещото летище да се стопанисва от общината, или евентуално „Фрапорт“ да поеме концесията му. Да, ще трябват много пари да се налеят, но те няма да са от общината, а от потенциалния инвеститор. В момента представител на моя екип говори с един от най-големите представители на карго полети в Китай, който има интерес към Източна Европа“, посочи Бачийски.

Диян Димов припомни на колегите си, че развитието на зоната в Равнец безспорно започва от приемането на тази докладна. Ангел Божидаров добави, че действително няма противоречие в това, което предлага администрацията.

„Да, пистата е в тежко състояние, ще има нужда от ремонти. Нека обаче оставим възможността в близкото бъдеще, ако има интерес за летище, да може да се реализира“, заяви Божидаров.

Арх. Димитър Георгиев припомни, че в сегашния променен ПУП има доста отстояния, за да може пистите да се запазят.

Припомняме, че основната промяна бе, че в новия план е намален кинта на строителството и че не може да се строи на по-малко от 75 метра от пистите.

Общински съвет – Бургас прие докладната записка с 40 гласа „за“, 2 „против“ и 2 „въздържали се“.

Сподели


Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.

Коментари(0)
Вход с регистриран акаунт:
Още нямате акаунт? Регистрирайте се
Забравена Парола
Гуми менте заливат пазара
Прибраха опасен колбас от пазара
Култовата кръчма „Бургаски вечери“ дължи около 60 бона на „БКС“
виж още

ЧЕРНОМОРСКИ ФАР. Новините в развитие.