Бизнес
Шокови намаления на пакети в Слънчев бряг
TразмерT

Дона МИТЕВА

Драстични спадове на туристическите пакети в Слънчев бряг. „Над 50% отстъпка! Най-големите отстъпки за избраните отпътувания от 16-те летища във Великобритания до Слънчев бряг“. Това не е виц – това е анонс на сайта на „Болкан Холидейз“.

Големите туроператорски агенции като TUI и Balkan Hflrdays рекламират най-големия туристически комплекс и хотелите, които предлагат различните видове почивка като голяма далавера. Не става дума за пакетите „last minit“, а за нормални оферти, които се предлагат в момента. Подобни големи намаления са за първа година в средата на сезона.

„До тридесет процента отстъпка на пакетите в момента правят хотелиерите в Слънчев бряг“, коментира Иван Иванов от Бургаската туристическа камара. През последните дни той се натъкнал на няколко подобни предложения за почивка.

„Да, от 20 до 30% намаление на  пакетите, които се предлагат в Слънчев бряг във високия сезон има това лято. „Хотел Saint Panteleimon Beach в Несебър, България, например от 742 паунда намалява цената на 469. Това е за 7 нощувки при BB (Bed & Breakfast) - нощувка със закуска“, посочи като пример Соня Енилова, Бургаска регионална туристическа асоциация.

Диана Колчева, хотелиер и председател на „Клуба на хотелиера в „Слънчев бряг” коментира: „Току-що говорих с колега от хотел на първа линия – до преди една седмица са били с 30% изоставане от немски пазар. Пуснали са огромни намаления, за да компенсират с англичани. В момента са компенсирали не повече от 10-15%.“

Хората от бранша коментират, че тази година се наблюдава пълна липса на интерес от страна  на големите туроператорски  фирми към нашия пазар. Огромният спад на немски туристи в Слънчев бряг  се  дължи на засиления им интерес на германците  към Египет, Тунис и Мароко. Дестинации, в които държавите им наливат в туризма. „В момента в Египет са насочили всичките си усилия за привличане на големите туроператори. Държавниците се срещат с представителите на големите туроператори, дават им преференции - и нещата се  случват. За съжаление, не можем да кажем същото и за у нас“, допълва Колчева.

Да се премести търсенето, за да се компенсира загубата на туристи от една държава, рефлектира върху хотелиера. Направените намаления от 30% това означава, че  няма да се реализира печалба. „Ще се работи почти на себестойност, за да се покрият постоянните разходи, защото хотелите имат разходи 12 месеца в годината, а работят само три  месеца. Но  хотелиерите си плащат данък сгради, такса смет, поддръжка на хотелите. От там се прави компромис с капиталовите ремонти и започва материалната база да се руши“, обяснява Колчева. По този начин всички негативи се стоварват единствено и само върху хотелиерите, а никой на обръща внимание на заобикалящата среда.

В момента  пълняемостта на Слънчев бряг е 85-90%, докато от предходните години се знае, че по това време няма никъде свободни места.

От бранша коментират още, че големите туроператори са изместили сезона и той вече не е от 1 юли – до края на август, а сега започна на 20 юни и ще приключи около 20 август.

Освен държавната политика на Египет, върху големите предизвикани намаления у  нас повлия и дъмпингът на цените в съседна Турция. Хотелиери и туроператори  признават, че  Турция влезе  в сезона много агресивно - с  ниски цени. Това също е държавна политика на Турция.

В другата ни съседка Гърция  - веднага реагираха – правителството намали ДДС-то в туризма на 5%, за да бъдат гъвкави цените и да отговорят на конкуренцията от съседна Турция.

От туристическия бранш се питат какво се прави от нашата държава, за да се помогне на бранша.

„Още февруари алармирахме, че се очаква спад. Още тогава излязох с четири конкретни предложения: намаляване на ДДС- то и изравняването му с това в Гърция, държавна субсидия – 20%  за чартърните полети на седалките в самолетите на големите туроператори; падане на летищните такси за нискотарифните авиокомпании и незабавно издаване на визи за хора от трети страни на летищата Бургас и  Варна. Нищо не се случи.“, заключи Колчева.

 

Сподели


Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.

Коментари(0)
Вход с регистриран акаунт:
Още нямате акаунт? Регистрирайте се
Забравена Парола
Бургаският бизнес внесе в НАП 142 милиона просрочени задължения
БНБ прогнозира поскъпване на храните и горивата
Отдават под наем три култови бургаски кръчми
виж още

ЧЕРНОМОРСКИ ФАР. Новините в развитие.