Любопитно
Подаряваме екскурзии за Свети Валентин
TразмерT

Преживяванията са за предпочитане пред  вещите

 

 

Потребителите все повече предпочитат да заплащат за преживявания пред материални вещи като подарък за любимия човек за Свети Валентин, сочи новото издание на ежегодното проучване „Mastercard Love Index“. Според изследването, в периода около Деня на влюбените разплащанията, свързани с изживяване на емоционални моменти, се повишават с 6% от 2015 г., а броят трансакции с тази цел е нараснал с над 17% за същия период.

Годишното проучване „Mastercard Love Index“, което представя данни от анализ на разплащателните трансакции с кредитни, дебитни и предплатени карти за последните три периода на празника на влюбените (11–14 февруари 2015–2017 г.), разкрива, че най-сигурният път към сърцето на любимия човек минава през стомаха – вечеря навън е най-популярният подарък за празника с 40% дял от разходите на влюбените и 75% дял от всички трансакции за периода през 2017 г.

Желанието да зарадваш партньора с незабравимо пътуване със самолет или влак също отбелязва значителен ръст – броят на трансакциите с тази цел се е увеличил с 23% през 2017 г., което представлява 22% от общите разходи през най-романтичното време на годината. Престой в хотел остава фаворит сред предпочитанията с дял от 27% от разходите.

Данните доказват развитието на „икономика на преживяванията“, която се движи от стремежа към щастие чрез създаването на емоционални моменти, а не през закупуването на материални подаръци.

Безконтактната технология – перфектният начин да избегнеш неловкия и неудобен момент при пристигането на сметката, набира все по-голяма популярност като предпочитан метод за разплащане. Стойността на безконтактните трансакции бележи огромен ръст от 311%, а 203% е увеличението на броя безконтактни трансакции от 2015 г. Всъщност, сумата, изразходвана с безконтактни плащания, нараства във всички категории, като най-голям е ръстът за въздушни и железопътни пътувания (1064%), бижута (453%) и цветя (446%).

Средствата, похарчени за доскоро традиционни за Свети Валентин подаръци като цветя, се понижава с 3%, въпреки че броят трансакции се е увеличил с 14%, което показва, че когато става въпрос за символите на романтиката, дори едно цвете може да означава много повече от голям букет. Подобна е ситуацията и при бижутата – похарчените средства намаляват с 9%, но трансакциите се увеличават с 10% спрямо 2015 г.

Изследването, което анализира поведението при пазаруване в над 200 територии по света, посочва и бъдещите тенденции при покупките за Свети Валентин.

Планираме ли внимателно, или сме по-скоро спонтанни, когато става въпрос за любимия човек? Данните показват, че хората вече не оставят закупуването на подарък или изненада за последния момент, като по-голямата част (30%) от покупките за Свети Валентин се извършват на 11 февруари (48,8 милиона трансакции в световен мащаб през последните три години). Малко над една четвърт (27%) от всички трансакции между 11 и 14 февруари са направени навръх самия Ден на влюбените.

Тенденцията за онлайн пазаруване продължава с огромно увеличение от 136% в броя на електронните трансакции от Свети Валентин `2015 до Свети Валентин `2017.

„Да обградиш с внимание любимия човек за Деня на Свети Валентин продължава да бъде актуално сред двойките. Данните от нашето проучване показват, че докато хората все още купуват традиционни подаръци, все повече се засилва тенденцията да подариш незабравими съвместни мигове“, споделя Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония. „Безконтактните плащания са удобни и правят живота по-лесен и е чудесно да виждаме все повече хора по света, които приемат и използват технологията. Mastercard Love Index, който провеждаме за трета година, подчертава глобалните и регионални тенденции, за да предложи на търговците безценни познания за потребителските навици за пазаруване през най-романтичния период от годината“, допълва тя.

 

 

Сподели


Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.

Коментари(0)
Вход с регистриран акаунт:
Още нямате акаунт? Регистрирайте се
Забравена Парола
Колекционер съживява къмпинг-носталгията от 80-те
„Зимен Китай“ пристига в Бургас с уъркшоп по изкуства и занаяти
11 863 именници вдигат наздравица днес в Бургаска област
виж още

ЧЕРНОМОРСКИ ФАР. Новините в развитие.