Бизнес
От ноември: Цената на билетчето в градския транспорт – 1.30 лв.
TразмерT

Увеличението идва заради повишени разходи на „Бургасбус“

Целта на дружеството е да запази персонала си

 

Георги РУСИНОВ

 

От ноември можем да очакваме цената на билетчето в градския транспорт да стане 1.30 лева. Това заяви за „Черноморски фар“ управителят на „Бургасбус“ инж. Петко Драгнев. До дни той ще внесе докладна с предложението за промяна на цената до ОбС-Бургас. Освен за ценната хартийка, лев и тридесет стотинки ще заплащат за пътуване и собствениците на карти. Важно уточнение е, че дори и да сте заредили пластините си преди актуализацията на цената, то пак ще бъдете таксувани по новата тарифа. Ще се увеличи и цената на хартиената карта за тролея. Въпреки, че отскоро те вече са оборудвани с валидатори, чекирането с електронна карта все още не е възможно. Очаква се това да е факт до месец.

„Предлагайки по-качествена услуга, разходите ни са се увеличили и за поддръжка на техниката и за допълнителните системи като климатици и бордовото оборудване – всичко това повишава разходите. Освен това от 2010 година до сега се повиши минималната работна заплата с 92% от 240 на 460 лева, това пък тегли след себе си всички останали заплати. За страната средната заплата се е увеличила със 79%. Пазарът в Испания например се отвори за шофьори и добрите отиват там за по-добро възнаграждение. В крайна сметка, за да предложим сигурност и качество на нашите клиенти, трябва да задържим тези кадри, които имаме“, аргументира част от причините налагащи увеличението на цената на билета инж. Драгнев.

Той допълни, че цената на метана, който ползват за гориво тази година се е увеличила с 32%. Увеличението на цените за ел. енергия също оказва влияние върху разходите на дружеството, смята управителят на „Бургасбус“. Новите автобуси пък вече са преминали границата от 350 000 километра и са излезли от гаранция. „Ако досега една част от разходите ги поемаше доставчикът, сега ние заплащаме пълната цена и това също ни увеличава разходите. Като пример за повишени харчове мога да дам това, че ползваме във всички автобуси климатици. Това ни коства като разход на гориво около 35 000 лева на месец. Всички тези работи като ги съберем, в един момент финансовото положение се влошава“, посочва инж. Драгнев.

Друга причина за по-високи разходи той посочва и в частите за автобусите. „Гуми, акумулатори, антифриз, фреон за климатиците, течност за спирачките, пневматични възглавници и други, средното увеличение на цените им е 57% от 2010 година насам. Тези разходи не са само от това, че производителя е увеличил цената, а и причината, че досега сме поддържали „Икарус“-и, а сега поддържаме много по-висок клас автобуси. Това е като да сравним „Москвич“ с „Мерцедес“, заявява управителят на общинския превозвач.

Въпреки, че преди време на сесия на общинския съвет инж. Петко Драгнев се похвали, че дружеството е с годишен приход от 25 милиона лева, сега той заяви че приходите са си приходи и те са запазени от предни години, но увеличените разходи дърпат „Бургасбус“ надолу, затова е необходимо и актуализиране на цената на билета. „Идеята не е да фалираме дружеството или да правим някакви сложни комбинации. Трябва да предложим тази качествена услуга в дългосрочен план, трябва да задържим това качество и да продължи да е такова, а не да го влошаваме. Всяка рестрикция в посока на разходи намаля качеството неминуемо“, казва инж. Драгнев.

Той заяви още, че градове като Варна, Плевен и Стара Загора са в сходно положение с Бургас и затова са се събрали заедно и са изкоментирали проблемите си. Горепосочените градове плюс Бургас и София са решили да търсят пълно компенсиране от държавата, която ги кара да правят отстъпки на ученици и пенсионери. В момента то е 30% за първите и 20% за вторите. Към момента размера на компенсация е не повече от 1/3, казва инж. Драгнев, което според него също се отразява на увеличените разходи. Те са внесли исканията си до Министерски съвет и Народното събрание.

Вендинг автоматите в Бургас пък, които трябваше да заработят със стартирането на интегрирания градски транспорт, все още са неизползваеми. Въпреки, че работят, те не са получили лиценз от НАП. „В тази система са вързани и устройствата в автобусите, от които евентуално ще продават билети и шофьорите. НАП искат да са сигурни, че всеки приход от там ще се отчита. По разпоредба на кмета на Бургас Димитър Николов се сложи и видеонаблюдение към вендинг машините, за да се защитят от вандалски прояви“, завършва управителят на „Бургасбус“.

Сподели


Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.

Коментари(0)
Вход с регистриран акаунт:
Още нямате акаунт? Регистрирайте се
Забравена Парола
Вижте кои са най-добрите фермери в Бургаско за 2017 година
Спаси Коледата с кредити от MiniZaem.bg!
Зам.-министър Манолев: Инвестициите в индустриална зона Бургас надхвърлят 50 млн. лв.
виж още

ЧЕРНОМОРСКИ ФАР. Новините в развитие.