Спорт
Общината с нов метод за привличане на спонсори за спортните клубове
TразмерT

Михаил КОЛЕВ

 

Община Бургас обмисля нов метод, с който да бъдат привлечени спонсори, които да подпомогнат финансирането на спортните клубове в града. По време на заседанието на постоянната комисия по спорт, деца и младежки дейности към Общинския съвет бе коментирана идеята компании, които подпомагат даден отбор с определена сума, да имат правото на отстъпка при брандирането на спортното съоръжение, което ползва неговия тим. Освен това благодетелите ще ползват отстъпка и при външната реклама, като например билбордовете.

Предстои да бъде уточнена конкретната сума, която спонсорите трябва да дадат за подпомагането на даден отбор, за да могат да използват този вид бонус за популяризиране на своя бранд. Цифрата, която се обсъждаше между членовете на комисията, бе от порядъка на 20-40 000 лева за една година. Окончателно това ще стане ясно на извънредно заседание на Комисията по спорт, деца и младежки дейности.

„Всеки може да се увери, че в зала „Младост“ все още стои голяма реклама за Европейското първенство по футбол за юноши до 17 години, което се проведе през 2015 година в Бургас, както и реклами на други отминали преди години спортни прояви. По-добре едно такова съоръжение да бъде брандирано, отколкото да стои мръсно и мрачно. Така или иначе и в този си вид зала „Младост“ не ни носи приходи. Финансовото състояние на някои местни отбори в дадени спортове не е чак толкова добро, а когато те намерят спонсори, те от своя страна искат да рекламират фирмата си. Така ние ще им дадем тази възможност“, заяви председателят на комисията Йордан Георгиев.

Директорът на ОП „Спортни имоти“ Живко Иванов добави, че трябва да се провери дали подобна идея не противоречи на закона. Именно поради тази причина подобна идея ще се включи впоследствие, а не още сега, за да се избегне нарушаване на правилата.

Подобна практика съществува и в Русе, предстои да разберем дали тя ще намери приложение и в Бургас. В града вече едно спортно съоръжение ще бъде брандирано с рекламите на неговия спонсор – стадион „Лазур“, който дори смени името си на „Ефбет Арена“. Не е ясно дали големият букмейкър за онлайн залози е получи някакво намаление за реклама, тъй като параметрите по договора между Община Бургас, футболният „Нефтохимик“ и „Ефбет“ не бяха публично представени.

Сподели


Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.

Коментари(0)
Вход с регистриран акаунт:
Още нямате акаунт? Регистрирайте се
Забравена Парола
Нова Наредба предвижда справедливо финансиране на спортните събития в Бургас
Ефбет спонсорира и малките отбори
„Хебър“ би „Нефтохимик“ и грабна Купата насред Бургас
виж още

ЧЕРНОМОРСКИ ФАР. Новините в развитие.