Бизнес
Фирмите трудно ще понесат поредното увеличение на тока
TразмерT

Дона МИТЕВА

Бизнесът в Бургаско - в шок от задаващия се скок на тока. Във всички сфери на производствата са притесненията. Почти десет процента е очакваното повишение на еленергията за производствени нужди, смята Киро Русев от „Андела“, където произвеждат инертни материали. По негови думи луфтове вече няма откъде да се вземат. „Ние, производителите на инертни материали, сме като един супермаркет, обяснявах в края на лятото на синдикалния лидер Пламен Димитров. Произвеждаме някаква стока и чакаме някой да дойде и да я купи. Същевременно наши клиенти основно са свързани с обществени поръчки, където критерият най-ниска цена печели. Това казах и на Димитров, нямам нищо против всяка година да се повишава минималната работна заплата, но когато тя се повишава, нашите служители, които не са на минимална – те също искат индексация на заплатите. И какво става: горивата нагоре, еленергията – нагоре, заплатите нагоре, обществените поръчки – цените надолу. Просто по средата едва се издържа. Фирмите се декапитализират. На срещата с Пламен Димитров бяхме 240 фирми, след няколко години може да  сме 40-50 души. Колкото можем, толкова ще произвеждаме“, заключава Русев. Той е категоричен, че бизнесът се смачква.

Русев признава, че много пъти са поставяли въпроса на министър Томислав Дончев защо при обществените поръчки водещ трябва да е критерият за най-ниска цена. А неговият отговор е бил винаги, че това е най-ясният критерий.

„Бизнесът може да подскаже и друг ясен критерий – примерно най-високата и най-ниската цена да се елиминират от класирането. След което се прави средно аритметично и тази фирма, която е под това средно аритметично, тя да печели“, обяснява бизнесменът. Той е наясно и с това, че никой не печели от най-ниската цена при обществените поръчки, защото няма качество и контролът е занижен. „При тази ниска цена на обществените поръчки все някой ще изгори – това ще е или доставчик, или хората ще работят за ниски заплати, или фирмите ще работят без печалба, дори на загуба“, допълва Русев.

За повишаване цените на инертните материали в „Андела“ не могат и да помислят, защото съществува нелоялна конкуренция, която ще заеме пазарите им. „Не е тайна, че голяма част  от магистралите са построени откъде ли не. От всевъзможни места са вземани материали и може да се каже, че кариерите не са основни доставчици на материали. Създават се такива крайпътни  измислени кариери, които после остават дупки, нерекултивирани, а фирмите, които работим, сме натиснати в ъгъла. Няма лоялна среда“, заключава Русев.

Сподели


Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.

Коментари(0)
Вход с регистриран акаунт:
Още нямате акаунт? Регистрирайте се
Забравена Парола
ИАРА се сдоби с 35 нови автомобила
С видео жестов превод за хора с увреден слух в салона на НАП
Декларирането с ПИК става най-лесно и бързо
виж още

ЧЕРНОМОРСКИ ФАР. Новините в развитие.