Бизнес
Фалитът на „Астрал“ води след себе си много неразплатени сметки
TразмерT

Фалитът на “Астрал Холидейз" оставя много неразплатени доставчици, с които той е работил, каза в студиото на “Сутрешен блок" Румен Драганов, председател на Института за анализи и оценки в туризма. Той коментира пред БНТ, че освен клиентите, за които са се погрижили, с които няма проблем, а проблемът е при разплащането с хотелите и другите доставчици. „Вече сме в явна ситуация в туризма, че имаме определен брой хотели, които трябва да обявят несъстоятелност поради свръхзадлъжнялост към други доставчици. Те трябва да го направят незабавно. Имаме много добри адвокати по несъстоятелност в Бургас и във Варна и бих посъветвал хотелиерите незабавно да се обърнат към тях. Това е неизбежно, защото срокът е 30-дневен. Дори и „Астрал“ е забавил този срок, защото те не са се разплащали далеч преди датата на обявяване на фалит на „Томас Кук“. Всичко това нанася щета на кредиторите“, коментира Драганов. По неговите думи обявяването на несъстоятелност дава възможност да се преструктурира собствеността, за да е готова за следващия сезон. Той допълни, че в конкурентните страни като Турция, Гърция, Испания, са свикали вече кризисни щабове и много бързо се действа за създаването на оздравителни програми и избягване на ефекта на доминото.

„Изисква се активна дейност и от страна на хотелиерите, и от страна на правителството. Ние изоставаме в разясненията за това какво означава несъстоятелност, трябва да се работи с експерти – юристи, за да се помогне на колегите, които са в беда. За да може да се изчисти цялата тази структура докъм март, и договорите за следващия сезон да не бъдат провалени“, подчерта Драганов  и допълни: „Сега имаме да лекуваме едно заболяване, което се получи изненадващо, за което не се обвинява никого.

Потребителите, на които им предстоят екскурзии в следващите дни с обявилата несъстоятелност „Астрал Холидейз“, могат да избират дали да осъществят пътувания си, или застрахователната компания да им възстанови вече платените суми. Това стана ясно от дадения брифинг в Министерството на туризма.

Министър Ангелкова поясни, че всички изисквания по Закона за туризма са спазени от страна на туроператора, а застрахователната компания е поела ангажимент да изплати изцяло претенциите на туристите. Тя допълни, че е създадена организация за максимално бързо придвижване на преписките, за да може всеки един клиент да прецени дали да реализира своята почивка, или да му се възстановят средствата.

Главният изпълнителен директор на ЗК „Уника“ Николай Генчев също увери, че документите на клиентите на „Астрал Холидейз“ ще бъдат придвижвани максимално бързо, за да не се получава забавяне, като максималният законов срок е 15 дни.

Христо Гълбачев, изпълнителен директор „Астрал Холидейз“, каза, че дружеството е изпълнило финансовите си ангажименти към своите клиенти. Платили сме всички чартъри, полети и хотели, бе категоричен той. Всички служители на компанията работят и ще оказват помощ на всеки нуждаещ се. Гълбачев добави, че 51 клиенти на туроператора в момента са в чужбина, но ще могат да продължат почивките си.

Сподели


Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.

Коментари(0)
Вход с регистриран акаунт:
Още нямате акаунт? Регистрирайте се
Забравена Парола
Гуми менте заливат пазара
Прибраха опасен колбас от пазара
Култовата кръчма „Бургаски вечери“ дължи около 60 бона на „БКС“
виж още

ЧЕРНОМОРСКИ ФАР. Новините в развитие.