Любопитно
Денят, в който Фейсбук замени журналистиката е денят, в който тя умря
TразмерT

Георги РУСИНОВ

 

Всички ползваме социалните мрежи, а сред тях най-много „Фейсбук“. „Гениалната” идея на Марк Зукърбърг обаче докара до там родните журналисти, че да са зависими от мрежата. Тъжната истина е, че печатът умира, а стотиците сайтове, наричащи се медии, разчитат на Фейсбук, за да разпространяват с правописните, пунктуационните, граматическите и стилистически грешки прессъобщенията, бълвани от разни институции и рекламодатели.

Авторските новини са на изчезване. Разбира се, всяко правило си има изключение и примери за сайтове, които все още пишат авторски материали, могат да бъдат дадени, но няма да ги посоча, те си знаят, затова нека и не ми се обиждат.
Денят, в който Фейсбук даде трибуна на знайни и незнайни блогъри - възможността да се изразяват като журналисти, бе денят, в който журналистиката изпя песента на умиращия лебед. Живото предаване във Фейсбук, благодарение само на един смартфон, замени камерата, микрофона и перото. Разберете обаче, че всички сме потърпевши, дори и тези, които са яхнали вълната на модерните времена и трупат „лайкове“ и „отваряния“ на гърба на колегите си, които задават въпросите на живо. Имаше едно понятие, което дори аз като журналист със скромен опит съм използвал в материалите си – „в интервюто са зададени въпроси на други медии“. Това обаче отива в миналото с бързината на DVD-то, заменящо видеокасетата.

Администратори на групи са по-силни и по-лесно намират рекламодатели от която и да е медия. Срещу едни 30-40 лева на месец салон за красота например си урежда закачена публикация в група с 25-30 хиляди абоната. И 100 от тези потребители да видят рекламата и да отидат за един маникюр примерно, собственикът на салона ще е на печалба. И докато НАП се занимава да гони големите и крупни престъпници за големите пари, малките тарикати си седят вкъщи и чрез няколко щраквания на мишката правят пари. Гениално! Той няма разходи за печат, не носи отговорност зад публикациите си, защото Фейсбук не е регулиран и не се страхува от никого, защото може и да е с фалшив профил, и да плюе и клевети когото си иска, докато тези, които заставаме с имената зад материалите си, носим отговорност за написаното.

„Не е луд тоя дето яде баницата, а тоя дето му я дава“ е може би най-точно описващата българска поговорка ситуацията с медиите, поставени в зависимостта на времената. Хората спряха да си купуват вестници, а най-големият проблем когато си купят е защо я няма програмата за телевизиите – другият инструмент за масовото приспиване на овцете. Родният ефир ни залива с куп „бял шум“, че трябва да си Нео от „Матрицата“, за да установиш малкото истина, която се прокрадва измежду тоновете „замърсяване“.

За финал ще завърша с римската поговорка – „По-добре да живееш един ден като лъв, отколкото сто години като овца“ и ще посъветвам колегите, макар и да знам какво ще получа като отговор в очите от някои и злобни коментари зад гърба от други – макар и функцията ни да е информативна, тя никога не е била обслужваща...замислете се.

Сподели


Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.

Коментари(0)
Вход с регистриран акаунт:
Още нямате акаунт? Регистрирайте се
Забравена Парола
Днес застудява, ще има превалявания
Сирни заговезни e – младите вземат прошка от по-възрастните
Снимка напомня за посещение на Раул Кастро в Бургас
виж още

ЧЕРНОМОРСКИ ФАР. Новините в развитие.