Бизнес
„БМФ Порт Бургас” отбеляза 25 години от първия контейнерен терминал в Бургас
TразмерT

Преди 25 години, за да бъдат посрещнати нарастващите изисквания на товародателите за по-ефективен и екологичен метод за транспортиране на стоки, в Бургаското пристанище е изграден контейнерен терминал. Годишнината от изграждането на съоръжението бе тържествено отбелязана от днешния стопанин на терминала -  „БМФ Порт Бургас” ЕАД. На събитието присъстваха изпълнителният директор на дружеството Борис Балев, областният управител Вълчо Чолаков, кметът на Бургас Димитър Николов, представители на ИА „Морска администрация“ и на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“, директорът на „Пристанище Бургас“ ЕАД Диян Димов, представители на много транспортни и спедиторски фирми и др.

 

БМФ Порт Бургас” е  концесионер и оператор на Пристанищен терминал „Бургас Изток 2“ от  2012 г. и на Пристанищен терминал „Бургас Запад“ от 2013 г. За периода  до 2018 г. компанията е инвестирала близо 127 милиона евро в инфраструктурата и съоръженията на двата терминала. Тази сума нарежда „БМФ Порт Бургас” на челна позиция  сред съвременните частни инвеститори в пристанищна инфраструктура в страната.

Дружеството е оценило значението на линейните превози и разработването на контейнерния терминал влиза в амбициозната му програма за развитие. Създаден е отдел „Адванс контейнер терминал Бургас“, който да оперира контейнерния терминал на пристанище Бургас Запад. Започват инвестиции в обновяването на инфраструктурата и техниката, които  целят да увеличат значително капацитета и да намалят времето за обработване на контейнеризираните товари. Закупени са два нови 100-тонни мобилни крана, четири ричстакери, осем броя терминални трактора, 8 броя 65 т. ремаркета. Въведена е съвременна терминална операционна система, с каквато се работи във всички големи контейнерни терминали по света.

 

През 2018 г. оборотът на контейнери в TEU бележи ръст от 62% спрямо 2013 г. Значителен е и ръстът в скоростта на обработка на кораби. Ако през 2013 г. движенията на 1 кран за час са били 8, то през 2018 г. кранът вече е извършвал 20 движения в час – ръст от 156 %.  Значително е увеличена и скоростта на обработка на камионите.  Докато през 2013 г. от издаването на пропуск на камиона до излизането му от терминала са изминавали 123 минути, през 2018 г. минутите са 34 – ръст от 262 %.

От началото на концесията досега „БМФ Порт Бургас” бележи 35-процентен ръст на новопривлечените клиенти.

Процесите в контейнерния терминал са напълно дигитализирани. Дигитализирани са и  комуникациите с Агенция Митници. Това е световна практика, която „БМФ Порт Бургас” въвежда за първи път в България.

Подготвена е и дигитална форма за освобождаване на контейнери, която изцяло да замести хартиените нареждания за експедиция, деконтейнеризация, експедиция след деконтейнеризация, проверка чрез рентгенова система, физически контрол и т.н.

Пример за отлични практики в бранша, успешно реализирани от „БМФ Порт Бургас“ ЕАД, са цялостната реконструкция и рехабилитация на пристанищната инфраструктура и съоръжения в терминалите, модернизираните товаро-разтоварна техника и механизация.

 Инвестицията в Контейнерния терминал възлиза на около 25 млн. лв., а общата инвестиция за подобряване на инфраструктурата на терминал „Бургас запад“ е над 33 млн.лв.

Вярно на политиката си за социална отговорност дружеството инвестира в безопасността, здравето и подобрението условията на труд за хората, които работят на терминала – 223 души на средна възраст под 43 години.

 

 

Сподели


Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.

Коментари(0)
Вход с регистриран акаунт:
Още нямате акаунт? Регистрирайте се
Забравена Парола
Гуми менте заливат пазара
Прибраха опасен колбас от пазара
Култовата кръчма „Бургаски вечери“ дължи около 60 бона на „БКС“
виж още

ЧЕРНОМОРСКИ ФАР. Новините в развитие.